mandag 30. april 2012

Ferietur 25-28 april

Har ferie til 2 mai. Tok en tur sørover. Dro onsdag kveld, etter jobb og middag. Da gikk jeg til Skutilen, hvor jeg hadde fått levert mat og drikke et par dager tidligere. Så sekken var relativt lett. Tanken var å bruke Skutilen som utgangspunkt for en tur sørover. Siste natt skulle tilbringes i Russehamna, før jeg skulle være med på åpning av Charlie 4 (biljarden) lørdag kveld.
Været var ikke på min side, så turen ble noe amputert. Men fikk sett og gjort litt likevel. Så får vi se hvordan siste del av ferien blir:)

Her kommer noen bilder fra turen:
 Utsikten fra hytta torsdag kveld, den beste utsikten den dagen
 Nye vinduer er montert med dertil tilhørende arbeid.
Ellasjøen, litt høyere skydekke i dag
Skutilen
Ymerdalen
Det begynte å legge seg nedpå igjen
Kapp Kolthoff og hytten i Revdalen

 mot Knyttneven
 Sørhamna

 Kvalrossbukta


 husrester ved Krillvatnet
 snart fremme i Lognvika
 Utsikten fra hytten
Vel fremme i Russehamna ble været betydelig dårligere. Lørdag ble det en utfordrende tur langs foten av Misery, med mye vind og snøføyken midt imot. Feller er en flott oppfnnelse. Da jeg var vel nede på flaten i nord ble været bedre og bedre, og vel hjemme på stasjonen skinte solen fra en nesten skyfri himmel, og det var lite vind. Fikk slappet litt av før den store ny-åpningen av baren Charlie 4 (varslingsområdet vi ligger i).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar