torsdag 19. januar 2012

Jule- og nyttårsfeiring





Da har vi feiret både jul og nyttår.

Julaften ble feiret med grøt til lunsj i Hammerfesthuset. Hammerfesthuset er det eldste stående huset i hele Svalbards øygruppe. Om kvelden spiste vi pinnekjøtt, og hadde riskrem til dessert. 1. dag var det ribbe og multekrem.

Nyttårsaften fikk vi 7-retters middag. Jeg hadde nattevakt, så det ble en rolig feiring. Vi hadde også sang til Hopen, og de hadde laget sang til oss. Det var ingen fyrverkeri, men vi skjøt noen knallskudd og fyrte også av kanonen 2 ganger.

Ellers har jeg jobbet litt med gassanlegget og rapporter, og vi har fått oss noen fine turer ut i frisk luft sammen med bikkjene.

De siste dagene har det vært dårlig vær, mye vind og en del nedbør og snøfokk. I går hadde bikkjene lagt for lenge i ro, og alle lenkene var fast i snøen. Så samtidig med at jeg foret bikkjene dro jeg løs lenker. I sterk kuling var det ingen god ide å sette fra seg bøtta (jeg trodde jeg hadde satt den et lurt sted), den ligger nå utenfor brinken i havet et sted. Heldigvis hadde "gutta" fått mat, så det var bare å finne en ny.

Takk for det gamle, og godt nytt år!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar