mandag 26. september 2011

Fritid og jobb - januar 2006





Gikk en kort tur ut i går, ned til Nordhavna før det ble mørkt igjen, som det blir i 15-tiden.


Hadde sluppet løs Saver, som ble med ned til kaien før han tverrsnudde opp igjen i hundegården. Rare dyr, hunder.


Jeg skulle sjekke forholdene i elva, om jeg kunne komme meg over i tilfelle tur til Teltvika, en fin hytte 2-3 timers gange fra stasjonen. Temperaturen varierer jo mellom pluss og såvidt under minus, men det lå is der, så muligheten er nok tilstede.



Mye drag i sjøen, og noen fine bygeskyer i bakgrunnen, en utrolig fin dag å være ute på.



I dag ble det ingen tur ut, måtte forberede litt til i morgen, finne ut hvilke filer jeg vil ta med i den nye maskinen på radiosondekontoret. Sov lenge, fikk kun 20 minutter på tredemøllen og egentlig har dagen bare kommet og forsvunnet igjen. I morgen blir det nok bedre tid, bare jeg får installert alle dingsebomsene der de skal være.



Og i helgen er det min tur til å jobbe på radioen, observere været hver time, få sendt det til Oslo, og også samle Hopen og Hornsund sine observasjoner hver 3. time. Det er også min tur til å vaske dassene og dusjen, gleder meg! Godt når man er ferdig, og vite at det er 9 uker til neste gang:)) Nå er det leggetid, opp tidlig i morgen.

God natt alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar